برخی ویژگی های گلکسی نوت ۸ که آیفون ندارد

چند روزی از رونمایی پرچمدار جدید سامسونگ می گذرد. گلکسی نوت ۸، که به سبب فاجعه ی گلکسی نوت ۷ توقعات از آن بسیار بالا بود، در حال حاضر بهترین محصول شرکت سامسونگ است. این گوشی دارای برخی ویژگی ها است که آیفون از ان ویژگی ها بی بهره است. در ادامه به معرفی این ویژگی ها خواهیم پرداخت.
گویا آی تی – چند روزی از رونمایی پرچمدار جدید سامسونگ می گذرد. گلکسی نوت ۸، که به سبب فاجعه ی گلکسی نوت ۷ توقعات از آن بسیار بالا بود، در حال حاضر بهترین محصول شرکت سامسونگ است. این گوشی دارای برخی ویژگی ها است که آیفون از ان ویژگی ها بی بهره است. در ادامه به معرفی این ویژگی ها خواهیم پرداخت.
۱- قابلیت نوشتن روی نمایشگر با استفاده از قلم هوشمند:
نوت ۸ همچون دیگر اعضای خانواده ی نوت، از قلم هوشمند بهره می برد. در این گوشی می توان با استفاده از Live Message طرح های دلخواه را روی گوشی ذخیره و از آن ها به عنوان متحرک در شبکه های اجتماعی استفاده کرد. البته چنین آپشنی در آیفون نیز وجود دارد، اما از امکانات بسیار کمتری برخوردار است.
۲- شارژ بی سیم:
گلکسی نوت ۸ دارای قابلیت شارژ بی سیم است که در حل حاضر هیچ کدام از محصولات آیفون چنین قابلیتی ندارند. هر چند که آیفون ۸ قرار است از چنین قابلیتی برخوردار باشد.
۳- استفاده از لرزش گیر اپتیکال در هر دو دوربین پشتی:
سامسونگ که در گلکسی نوت ۸ برای نخستین بار از دوربین دوگانه استفاده کرده است، برای هر دو دوربین از لرزش گیر اپتیکال بهره برده است. در حال حاضر، آیفون ۷ پلاس فقط برای یکی از دوربین های خود از لرزش گیر اپتیکال استفاده برده است.
۴- استفاده ی همزمان از دو اپلیکیشن:
در گلکسی نوت ۸ می توان همزمان از دو اپلیکیشن استفاده کرد، به گونه ای که هر دو اپلیکیشن در نمایشگر اندازه ای بزرگ داشته باشند.
۵- دارا بودن داک سامسونگ دکس:
با استفاده از گلکسی نوت ۸، مانیتور، موس و یک کیبرد می توان از یک کامپیوتر شخصی استفاده کرد. این قابلیت به سبب ویژگی داک سامسونگ دکس در گلکسی نوت ۸ است.
۶- اسکنر عنبیه چشم:
گلکسی نوت ۸ علاوه بر آن که دارای حسگر اثر انگشت است، از اسکنر عنبیه چشم نیز برای باز شدن قفل گوشی بهره برده است. این در حالی است که آیفون فاقد اسکنر عنبیه چشم است.
۷- استفاده از کارت حافظه جانبی:
با وجود آن که گلکسی نوت ۸ دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی است، اما از کارت حافظه نیز پشتیبانی می کند. در حال حاضر، گوشی های آیفون فاقد این قابلیت هستند.
۸- قابلیت تنظیم افکت بلور قبل از ثبت عکس:
از دیگر آپشن هایی که گلکسی نوت ۸ دارد و آیفون ندارد، می توان به تنظیم افکت بلور پیش یا پس از ثبت تصاویر اشاره داشت.
۹- بی نیاز بودن سامسونگ پی از پد مخصوص:
سامسونگ پی برخلاف آیفون پی نیازی به استفاده از پد مخصوص ندارد و از قابلیت کار با بسیاری از کارت خوان های مغناطیسی برخوردار است.