آموزش شخصی سازی refresh ها برای افزایش عمر باتری ( اندروید و iOS )

در بسیاری از اوقات، کاهش عمر باتری گوشی های هوشمند، علت های مختلفی می تواند داشته باشد که البته با پیشرفت روز افزون تکنولوژی این موضوع این روزها به صورت نرم افزاری بیشتر بروز می کند. زمانی که شما می خواهید، به افزایش طول عمر باتری خود کمک کنید باید به پس زمینه اپلیکیشن ها نیز دقت داشته باشید. در این مقاله می خواهیم مشکلات اندرویدی ها و ای او اسی ها را از این طریق حل کنیم. با گویا آی تی همراه باشید
حل مشکل مصرف باتری در ios توسط اپ های fetch شونده
Ios معمولا به دنبال این است که بتواند اطلاعات جدیدی که به اپلیکیشن ها ارائه می شود را دائما بروز کند و کاملا سر وقت این کار را انجام دهد. برای مثال می توان به نرم افزارهای ایمیلی نظیر جیمیل یا هر سرویس دیگری اشاره کرد که روی گوشی و تبلت های اپلی نصب می شوند. ای او اس، به طور مرتب در حال fetch کردن اطلاعات جدید از سرور هاست تا در صورتی که ایمیل جدیدی برای کاربران رسیده باشد، آن ها را به رو آورده و به کاربر اطلاع دهد. این اتفاق برای سایر نرم افزار ها نیز رخ می دهد که البته این موضوع خوب است ولی مشکل آن این است که موجب از دست رفتن باتری می شود!

برای اینکه جلوی این عامل مخرب شارژ باتری را بگیریم می توانیم روی تنظیمات کمی تغییر ایجاد کنیم. برای این هدف، وارد بخش تنظیمات گوشی یا تبلت خود شوید ( اپل ). در این بخش گزینه Mail, Contacts, Calendars را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید تا وارد مرحله بعدی از تنظیمات شوید. در این بخش گزینه ای به نام Fetch New Data وجود دارد. برای این بخش باید اطمینان حاصل کنید که این قابلیت برای ذخیره باطری در حالت واکشی دیتاها از سرور روی Manually تنظیم شده که در عکس زیر در قسمت سمت راست، این گزینه را در انتها مشاهده خواهید کرد.
وقتی که این قابلیت را به صورت دستی یا Manually تنظیم می کنید، موجب می شود که وقتی وارد نرم افزار های خود نظیر تقویم، ایمیل و مخاطبین می شوید، عملیات واکشی از سرور فقط آن موقع انجام شود و در پس زمینه و وقتی که شما با ایمیل خود کاری ندارید این کار صورت نگیرد. با این حساب می توانید متوجه شوید که چقدر می تواند این روش در افزایش طول عمر باتری گوشی و تبلت شما موثر و مفید واقع شود.
 

در ios 7 برای اپلیکیشن ها به طور خود کار و مخصوصا برای هر اپلیکیشن این امکان وجود دارد که به طور اتوماتیک واکشی دیتاهای جدید فعال باشد که این هم ضربه بزرگی به باتری گوشی وارد می آورد که تقریبا همه کاربران تمایل دارند آن را غیرفعال کنند. این قابلیت حتی برای وقتی که شما از برنامه خود نیز استفاده نمی کنید، فعال است. برای این منظور باید به بخش تنظیمات بروید. بعد از این باید به بخش General بروید و از آن جا اولین گزینه که مربوط به رفرش کردن اپلیکیشن ها در پس زمینه است، دقت کرده و آن را خاموش کنید. این گزینه در ابتدای صفحه و با عنوان  Background App Refresh مشخص شده است:

شما می توانید این ویژگی را برای برخی اپلیکیشن ها فعال نگه دارید و برای برخی آن را غیر فعال کنید. به هر حال تصمیم باشماست و اگر می خواهید بیشترین نتیجه را بگیرید بهتر است که به طور کامل آن را غیر فعال کنید.
نوتیفی هایی که برای اپلیکیشن ها نیز ارائه می شوند می توانند به گونه ای از بین برنده باتری گوشی باشند که برای این منظور می توانید آن ها را نیز، مورد بررسی قرار داده و در صورت عدم نیاز به آن ها، این قابلیت را غیرفعال کنید و از برو اوردن پاپ آپ ها نیز جلوگیری کنید.
حل مشکل مصرف باتری در اندروید توسط اپ های fetch شونده
در اندروید نیز این موضوع به طور مشابه وجود دارد اما در نسخه های مختلف اندروید، این قابلیت ها در مکان های مختلفی قرار داده شده اند. برای نمونه اگر از اندروید ۵ استفاده می کنید لازم است که به بخش تنظیمات بروید و از آن جا روی گزینه Accounts را ضربه بزنید و از میان زیر منوهای آن گزینه Auto-sync data  را در بالا مشاهده کرده و تیک آن را بردارید تا عملیات همگام سازی غیر فعال شود.
زمانی که این کار را انجام می دهید، از جیمیل برای شما هیچ نوتیفی ارسال نخواهد شد مگر اینکه وارد این برنامه شوید و خودتان به طور دستی جستجوی ایمیل ها را انجام دهید.
اگر از اندروید ۴ استفاده می کنید لازم است که  Settings را بزنید و از آن جا وارد بخش Data usage شده و از آن جا باز هم گزینه Auto-sync data را غیرفعال کنید و تیک آن را بردارید.

اندروید هیچ موقعیت خاصی ندارد که بتوانید از طریق آن، نرم افزارهایی که در پس زمینه فعال هستند را مشاهده کنید و فعالیت آن ها را محدود کنید. برای چنین کاری لازم است که شما بتوانید ابتدا، یا خود نرم افزار را حذف کنید یا اینکه اگر استفاده از آن ضرورت دارد به تنظیمات خود نرم افزار مراجعه کنید در صورتی که دارای قابلیتی است که این ویژگی ها را منع می کند از آن ها استفاده کنید که در اغلب نرم افزارها چنین چیزی قرار داده می شود. پس باید برنامه ها را یکی یکی مورد بررسی و تنظیم قرار دهید.

آنچه در عکس بالا مشاهده می کنید، در واقع میزان مصرف باتری توسط اپ ها است که در اندروید قابل دسترس است. اگر این بخش را مورد بررسی قرار دهید می توانید باتری خور ترین نرم افزارهای خود را شناسایی کرده و برای وجود آنان روی گوشی تصمیم خود را بگیرید.
مثلا لانچرها، پس زمینه های لایو و نظیر این می توانند به عنوان باتری خور های قوی به شمار آیند که معمولا کاربران شیفته علایم بصری آنان می شوند و این موضوع به این مهمی یعنی کاهش باتری را در اهمیت دوم قرار می دهند.
در این باره آیا با ابزاری کار کرده اید که کیفیت باتری را افزایش دهد و به شما کمک کند با یک بار شارژ کردن عمر باتری را طولانی تر کنید؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را در این باره با ما در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.